Kilometerheffing

kade rechteroever

zo kan het ook 

zie ook Waar wacht België nog op
 

 

 

 

In het jaar 2023 zal er per gereden kilometer moeten worden betaald. Uiteraard zal je dan twee keer nadenken vooraleer je de motor start.

Maar ik maak dan wel de bedenking: toen de brandstof duurder was, zijn de files ook gebleven. Meer belastingen op de brandstof heffen is ook een optie, zou je denken, maar toch bleven de mensen rijden. Ze moeten nu eenmaal op hun werk geraken en boodschappen voor het gezin blijven doen.

Als de kilometervergoeding voor de werkgevers verhoogt, zal er volgens mij aan de files niets veranderen. Ik heb vier jaar geleden mijn wagen definitief verkocht en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Ik reed vroeger vaak meer dan 1.000 kilometer per week in werkverband.
 

Ik doe nu ongeveer 2.000 kilometer per jaar met de e-fiets. Ik heb ook een plooifiets, die ik gewonnen heb bij Gazet van Antwerpen, voor op de trein en de bus. En ik heb ook nog een stadsfiets met fietskar voor korte afstanden en om bagage te vervoeren.

Dankzij de fietsostrades geraak ik overal bijna even snel als met een auto.
 

TONY VERBEECK, MECHELEN
Gazet van Antwerpen 31-10-2016 pag. 25

Tags: