Publieke inspraakronde over Oosterweelverbinding

kade rechteroever

Procedure plan-MER Oosterweelverbinding van start, mét Meccanoscenario als belangrijkste alternatief

* Vlaamse regering kan er niet onderuit: Meccanoscenario moet met eigen randvoorwaarden (trajectheffing i.p.v. tolheffing) worden meegenomen in opmaak plan-MER Oosterweelverbinding

* politieke weigering om Meccanoscenario reeds anderhalf jaar te negeren diende vooral politieke doeleinden (alternatief buiten beeld houden in besluitvorming en debat), maar blijkt nu onhoudbaar

* politieke dedain vanuit regering t.o.v. Meccanoscenario was ook contraproductief: Vlaams Verkeerscentrum zal alsnog modelleringen moeten maken van Meccanoscenario; we verloren dus maanden tijd -- een vaststelling waar de actiegroepen al lang voor waarschuwden

* Vlaamse regering krijgt nu alvast tot het einde van de plan-MER-procedure niet meer uitgelegd waarom gevangenis zou worden gebouwd op belangrijkste erkende alternatief voor de Oosterweelverbinding

http://www.ademloos.be/nieuws/persbericht-straten-generaal-1

 

 

 

ATV 16-11-2011

 

 

Tags: